ПОВІДОМЛЕННЯ про оприлюднення заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки
ПОВІДОМЛЕННЯ
про оприлюднення заяви про визначення обсягу стратегічної
екологічної оцінки
1) повна назва документа державного планування, що пропонується – детальний план території земельної ділянки щодо облаштування зони відпочинку «На скелях» на території Бузької сільської територіальної громади Вознесенського району Миколаївської області;
2) орган, що прийматиме рішення про затвердження документа державного планування – Бузька сільська рада Вознесенського району Миколаївської області.
3) передбачувана процедура громадського обговорення, у тому числі:
а) дата початку та строки здійснення процедури – 10 днів з дня оприлюднення заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки в Єдиному реєстрі стратегічної екологічної оцінки;
б) способи участі громадськості (надання письмових зауважень і пропозицій);
в) дату, час і місце проведення запланованих громадських слухань (у разі проведення) – не заплановані;
ґ) орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, його поштову та електронну адреси та строки подання зауважень і пропозицій – Бузька сільська рада Вознесенського району Миколаївської області: 56541, Миколаївська обл., Вознесенський р-н, с. Бузьке, площа Центральна, буд. 10 тел. (05134) 3-30-40, 9-46-48, еmail:bugskoe@ukr.net;
ЗАЯВА
про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки
1. Замовник
Бузька сільська рада Вознесенського району Миколаївської області
2. Вид та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування
Вид документа державного планування – детальний план території земельної ділянки щодо облаштування зони відпочинку «На скелях» на території Бузької сільської територіальної громади Вознесенського району Миколаївської області.
На узбережжі річки Південний Буг планується облаштування рекреаційного комплексу, що включатиме: кемпінг (наметове містечко), причал для маломірних суден, пункт прокату маломірних плавзасобів, причал для заправлення пожежного автомобілю, санітарно-гігієнічний блок, фотозону, оглядовий майданчик з альтанкою, спортивні майданчики, пляж загального користування, мангальна зона загального користування, групу тимчасових споруд для торгівлі, дитячі майданчики, майданчик для проведення культурно-масових заходів, паркову для автотранспорту.
Планована діяльність передбачається на території: земельної ділянки з кадастровим номером 4822080800:10:000:0068 площею 4,0186 га, земельної ділянки з кадастровим номером 4822080800:02:000:0095 площею 1,2032 га, земельної ділянки з кадастровим номером 4822080800:02:000:0101 площею 1,3565 га комунальної форми власності з цільовим призначенням – 01.01 Для ведення товарного сільськогосподарського виробництва.
Цілі детального плану – визначення планувальної організації та функціонального призначення, просторової композиції та параметрів забудови, а також ландшафтної організації та впорядкування території земельної ділянки.
Проєкт детального плану розробляється з урахуванням державних вимог та інтересів територіальної громади та містить принципові рішення щодо функціонального зонування території земельної ділянки, організації вулично-дорожньої мережі, інженерного обладнання, інженерної підготовки та захисту території від небезпечних природних і техногенних процесів, охорони природи та історико-культурної спадщини.
3. Те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів)
Відповідно до ст. 2 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» детальний план території стосується містобудування та його виконання передбачає реалізацію видів діяльності (або які містять види діяльності та об’єкти), щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля.
Відповідно до ч. 3 ст. 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» планована діяльність належить до пункту 12 «Туризм та рекреація: постійні місця для кемпінгу та автотуризму площею 1 гектар і більше або на територіях та об’єктах природно-заповідного фонду чи в їх охоронних зонах».
4. Ймовірні наслідки
Ймовірні наслідки реалізації детального плану території:
а) Для довкілля, в тому числі здоров’я населення:
- порушення цілісності рослинного ґрунтового покриву території, часткове його пошкодження чи знищення в результаті здійснення підготовчих та будівельних робіт, рекреаційної діяльності;
- утворення відходів під час підготовчих, будівельно-монтажних робіт та під час рекреаційної діяльності;
- можливе забруднення ґрунтів паливо-мастильними матеріалами, твердими побутовими відходами, рідкими відходами;
- викиди шкідливих забруднюючих речовин у атмосферне повітря від автотранспорту, водного транспорту, під час спалювання дров у мангалах тощо;
- утворення господарсько-побутових та дощових стоків та можливе забруднення ґрунтових вод, поверхневих водних об’єктів;
- шумове та вібраційне навантаження на територію.
б) Земельна ділянка не входять до складу територій та об’єктів природно-заповідного фонду, екологічної мережі, Смарагдової мережі Європи;
в) Транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення відсутні.
5. Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено.
- варіант 1 - «нульовий сценарій», тобто опис, прогнозування та оцінка ситуації у випадку несхвалення Детального плану. При цьому, земельна ділянка залишається в первинному стані;
- варіант 2 - «схвалення детального плану», що позитивно вплине на інтереси суб’єктів господарювання, громадян і держави, розвиток інфраструктури населеного пункту.
У випадку незатвердження документу державного планування застосовується «нульовий сценарій» при якому ситуація залишається без змін.
6. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки.
При здійсненні стратегічної екологічної оцінки даного детального плану передбачається використовувати матеріали щорічних доповідей про стан довкілля, дані державних статистичних спостережень, матеріали науково-дослідних робіт, нормативно-правові акти законодавства та іншу доступну інформацію.
З метою виявлення всіх важливих впливів та ризиків на стан довкілля, оцінку їх величини і значимості та запобігання/пом’якшення можливих негативних впливів буде використаний метод оцінки впливів. Критеріями даної оцінки являються встановлені законодавством існуючі нормативи, які в подальшому будуть співставленні з величинами отриманими шляхом розрахунків за стандартними методиками.
З метою визначення сильних та слабких сторін, можливостей і загроз існуючої ситуації та вибору оптимальних шляхів розвитку території буде проведений метод SWOT-аналізу з урахуванням екологічних аспектів.
Проведення досліджень на етапі здійснення стратегічної екологічної оцінки не передбачається.
7. Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування:
- відповідно до вимог ст. 63 Закону україни «Про охорону навколишнього природного середовища» рекреаційними зонами є ділянки суші і водного простору, призначені для організованого масового відпочинку населення і туризму. На території рекреаційних зон забороняються:
а) господарська та інша діяльність, що негативно впливає на навколишнє природне середовище або може перешкодити використанню їх за цільовим призначенням;
б) зміни природного ландшафту та проведення інших дій, що суперечать використанню цих зон за прямим призначенням.
Режим використання цих територій визначається місцевими радами відповідно до законодавства України.
- здійснення підготовчих й будівельно-монтажних робіт із дотриманням вимог чинного законодавства щодо охорони та збереження навколишнього природного середовища, забезпечення санітарного та епідемічного добробуту населення;
- інженерна підготовка території – вертикальне планування та регулювання поверхневого стоку території, дренаж, облаштування споруд для захисту від підтоплення;
- забезпечення території побутовими об’єктами повсякденного користування, в тому числі біотуалетами;
- забезпечення території будівельного майданчиками контейнерами сортування твердих побутових відходів та роздільного збору виробничих відходів відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами»;
- регулярне прибирання території, вивіз твердих та рідких господарсько-побутових відходів спеціалізованими організаціями з метою наступної переробки, знешкодження, захоронення відходів тощо;
- здійснення рекультивації, благоустрою території після завершення будівельно-монтажних робіт;
- встановлення та дотримання прибережно-захисної смуги у 100 м навколо річки Південний Буг. У прибережних захисних смугах уздовж річок забороняється:
а) розорювання земель (крім підготовки ґрунту для залуження і залісення), а також садівництво та городництво;
б) зберігання та застосування пестицидів і добрив;
в) влаштування літніх таборів для худоби;
г) будівництво будь-яких споруд (крім гідротехнічних, навігаційного призначення, гідрометричних та лінійних, а також інженерно-технічних і фортифікаційних споруд, огорож, прикордонних знаків, прикордонних просік, комунікацій), у тому числі баз відпочинку, дач, гаражів та стоянок автомобілів;
ґ) влаштування звалищ сміття, гноєсховищ, накопичувачів рідких і твердих відходів виробництва, кладовищ, скотомогильників, полів фільтрації тощо;
д) миття та обслуговування транспортних засобів і техніки;
е) випалювання сухої рослинності або її залишків з порушенням порядку, встановленого центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища.
8. Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку
Звіт про стратегічну екологічну оцінку складається до затвердження документа державного планування та містить з урахуванням змісту і рівня деталізації документа державного планування, сучасних знань і методів оцінювання таку інформацію:
1) зміст та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування;
2) характеристику поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
3) характеристику стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
4) екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються документа державного планування, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
5) зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на міжнародному, державному та інших рівнях, що стосуються документа державного планування, а також шляхи врахування таких зобов’язань під час підготовки документа державного планування;
6) опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових (1, 3-5 та 10-15 років відповідно, а за необхідності - 50-100 років), постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків;
7) заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування;
8) обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки);
9) заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення;
10) опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення (за наявності);
11) резюме нетехнічного характеру інформації, передбаченої пунктами 1-10 цієї частини, розраховане на широку аудиторію.
Звіт про стратегічну екологічну оцінку підписується всіма його авторами (виконавцями) із зазначенням їхньої кваліфікації.
У складі містобудівної документації звітом про стратегічну екологічну оцінку для проектів містобудівної документації є розділ «Охорона навколишнього природного середовища», який має відповідати вимогам частини другої цієї статті.
9. Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, та строки їх подання
Бузька сільська рада Вознесенського району Миколаївської області: 56541, Миколаївська обл., Вознесенський р-н, с. Бузьке, площа Центральна, буд. 10 тел. (05134) 3-30-40, 9-46-48, еmail:bugskoe@ukr.net.